Im większy PR, tym lepiej
Dla wielu osób, może to co dzisiaj przeczytają, nie będzie rewolucją tylko oczywistą oczywistością. Dla drugim być może potwierdzą się własne przypuszczenia. Dzisiaj przedstawię Wam wniosek z mojego testu, który był związany PageRankiem - który dla większości, jest wyznacznikiem wszystkiego co jest związane z Google.
Cała sprawa z PageRankiem w ostatnim czasie trochę miała się zmienić. Google wiele razy zapowiadało, że PR nie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na ranking. Jak się okazało podczas mojego testu, jest to bardzo istotny element i potwierdza, że "stara szkoła" jest jak najbardziej aktualna.
Ale po kolei. Kupiłem link na stronie z PR=6, była to strona telegazety TVP. Warto tutaj zaznaczyć, że ze statystycznego punktu widzenia, nie można tego testu uznać za prawdziwy (miarodajny), bo próba (ilość powtórzeń) była zbyt mała. Swoje wnioski opieram tylko i wyłącznie na tej jednej domenie. Czas emisji linku to 36 dni. Dla wielu z nas link na stronie z PR=6, jest bardzo wartościowy i muszę przyznać, że w tym przypadku jest podobnie mimo kilku faktów:
- Domena w między czasie straciła PR=6 i dostała 4,
- Na stronie cały czas przybywało linków wychodzących i mimo tego "moc" dalej była bardzo dobra,
- link był tylko na stronie głównej - nigdzie indziej :).
Stroną którą testowałem, to strona ze stancjami, a dokładniej subdomena - stancje warszawa. Przed testem domena była podlinkowana z katalogów oraz były wpisy w wordpressach. Było to dość dawno, od tamtego czasu nie było nic robione. Strona sama z siebie ustabilizowała się na tych pozycjach. Na to hasło - stancje warszawa - strona skakała między 10. miejscem a 14. - ze wskazaniem na drugą stronę. Ile dał ten jeden link? Moc wyszła dopiero po około 15 dniach. Moja domena zaczęła się piąć do góry - powoli, ze skokami i powrotami na drugą stronę. Dzisiaj strona jest na 5-6 pozycji, co mnie bardzo cieszy.
Pozostaje jeszcze kilka pytań na których nie znam odpowiedzi:
- Jak długo strona się utrzyma na tej pozycji?
- Czy wpłynie to na PageRank mojej domeny?
- Dlaczego, mimo rosnącej ilości linków wychodzących na stronie telegazety, moc dalej była spora?
Na odpowiedź dla ostatniego pytania nasuwają mi się dwa scenariusze. Pierwszy to tzw. domain authority, a drugi to zmyłka Google, czyli my widzimy tylko PageRank (raz wysoki, raz niski), a Google i tak wie lepiej i prawdziwej wagi tego parametru nam nie pokazuje.
Komentarze 31
Na pagerank moim zdaniem wplynie napewno, jak tylko będzie update i link jeszcze będzie na stronie telegazety.
@magda:
Mnie bardziej dziwi, że telegazeta dalej ma jakikolwiek PR mimo oficjalnej sprzedaży linków bez nofollow - kolejny raz okazuje się, że duży może więcej ;)
A gdyby ktoś chciał też mieć linka na telegazie to może go mieć. Znowu jest oferta na allegro :)
Witam. A ja troszkę z innej beczki. Czy orientujecie się może jak aktualnie wygląda kwestia przyznawania PR dla nowych witryn. W sensie, czy coś się zmieniło? SEO zajmowałem się kilka lat temu, dzisiaj wracam do tematu i muszę pewne rzeczy (niestety nawet i podstawy) nadgonić. Wcześniej było tak, że im więcej linków prowadziło do strony tym lepszy miała ona PR (nawet taka tabelka była 1 -100, 2 - 1000 itd.), czy coś w tej kwestii się zmieniło? Pytam bo dla sportu zarejestrowałem jedną świeżą domenę, oczywiście PR=0, minął miesiąc i około >100 linków przychodzących (oczywiście linkowanie stopniowe), a PR dalej 0. Stąd moje lekkie zdziwienie pytanie.
Tu jest link do wykresu pozycji strony o której mowa (od dzisiaj):
http://googlemon.pl/pozycje_warszawa.estancje.pl_988bced13ef358df1e8d3e127e75c0ef.html
Do ostatniego akapitu: a może po prostu uwzględnienie spadku PR przychodzi po prostu z opóźnieniem? Jakiej by nie mieli infrastruktury, nie ma szans, żeby algorytm wszystko uwzględniał od razu.
PR wiąże się z dużą ilością linków przychodzących -> oznacza to większą wartość (moc) domeny -> link z takiej domeny jest również mocny, stąd przekłada się na wyższą pozycję strony do której linkuje. To wydaje mi się sekret stron z wysokim PR.
moje_ulubione - ilość linków przychodzących nie spływa na PR, ale ich jakość. Są strony mające po kilka tysięcy linków i Pr 0, a ja mam jedną, do której prowadziło kilka linków i dostała PR 3.
Zapomniałem dodać (można połączyć komentarze) - w czasie zaobserwowanego wzrostu pozycji doszedł tylko ten 1 link czy dalej pozycjonowałeś stronę? Jeśli ta pierwsza opcja to rzeczywiście widać tutaj "moc" PR.
Moze PR strony linkujacej nie byl najwazniejszy a poprostu jej wartosc choc jedno z drugim najczesciej sie laczy.
Ciekawy test... ale mnie również bardzo dziwi to, że moc strony telegazety utrzymuje się mimo dużej ilości linków wychodzących... to przeczyłoby temu, że moc strony dzieli się na ilość linków
Taa, teraz wystarczy jeden "życzliwy".
Ja nie rozumiem jak serwis tego typu może sprzedawać linki u siebie
Ja uważam że z Page Rankiem to jak z wykształceniem, niby papierek zdania studiów nie sprawia że człowiek jest mądry ale jednak ma jakieś znaczenie. Swoją drogą ja pozycjonowałem kilka witryn na bardzo trudne frazy i większość miała PR1, 2 ,a pozycje były w TOP3, TOP1 tak więc samym PR nie można się kierować w ocenie wartości strony, takie jest moje zdanie.
Dla PR dalej jest jednym z najważniejszych wyznaczników wartości strony internetowej, z tym że nie porównuje stron z PR 1 i PR2 - od razu twierdząc że PR2 ma większą moc. Natomiast z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzam, że strona z PR4 jest bardziej wartościowa niż z PR1.
Page Rank już jest przeżytkiem i nie wiem w jakim celu ta wartość jest jeszcze podtrzymywana... A co do samego Page Ranku to trudno tu dokładnie stwierdzić co na niego wpływa bo zdarzyło mi się nie raz że kompletne spamy linkowane spamami zyskiwały PR 3
@Tomasz
Nie no to jest nieporozumienie że za ilość linków dostaje się Page Rank. Oczywiście im więcej ty generalnie większy Page Rank. Ale równie dobrze może być stona z 30 linkami o page ranku wyższym niż ta z 1000 linków.
Tu jest wzór na page rank:
http://www.ittechnology.us/slownik-poczatkujacego-pozycjonera/
Nie wiem na ile aktualny bo wpis jest sprzed 4 lat.
A na link z Telegazety też zwróciłem uwagę parę miesięcy temu. Wydało mi się to komiczne. Chyba ktoś kto opiekuje się tą stroną dorabia na boku.
Aż sam chyba przetestuje na ile jest skuteczny.
Shpyo strona nadal na 6 pozycji zatem ten link dał chyba dużo. Czy warszawa.estancje.pl była w jakiś inny sposób dopalana?
Fakt faktem, że też wolę linka ze strony posiadającej PR niż z PR=0, ale dobre są też tematyczne strony. No i jeszcze weźcie pod uwagę to, że PR pokazywany użytkownikom za pomocą tych wszystkich programów sprawdzających PR nie zawsze jest zbieżny z prawdziwym PR strony (który nie jest widoczny) z tego względu, że aktualizacja PR jest średnio 4 razy w roku.
Niemniej jednak ciekawy test.
Czy ktoś wie, dlaczego ostatnio nie ma update PR ?
Może na forum zagranicznym ktoś komentował obecny stan
@Rafał prognoz było dużo, do dziś jak widać update nie ma.
Większość się śmiał jak ktoś pisał że PR ma znaczenie. To czy ma znaczenie czy nie ma to zależy. Podobnie z tym, czy im większy pr tym lepiej. PR to nic innego jak nie do końca obiektywne odzwierciedlenie wartości strony. Nie przekłada się on bezpośrednio na pozycję strony ale jednak strona która jest wysoko musiała dostać więcej wartościowych linków więc większa szansa na to że jej PR będzie wyższy.
Z kupnem linka na stronie z wysokim PR też nie jest łatwo. Trzeba się troszkę znać żeby się nie naciąć na fałszywkę albo zaniedbaną/przechwyconą domenę bez linków, która po prostu nie doczekała się update. Pozdrawiam!
To mogła być fałszywka, albo po prostu strona sie zestarzała i znudziła wielkiemu G, część linków np nieopłaconych uciekło i PR spadł
dzięki, ciekawy atrykół
Witam, co do PR update to faktycznie nie zaobserwowałem zmian w serwisach, które mam pod swoimi skrzydłami i stoi. W dzień Wielkiej Nocy odnotowałem ostatnią zmianę wskaźników PR.
Jeśli chodzi o linki z domen o wysokim PR to mają one znaczenie i to duże. Stara, podlinkowana domena ma zazwyczaj autorytet, więc link z niej daje dużo. Obecnie wprowadzam projekt mający mocno zweryfikować tą teorię. Pozycjonuję serwis w mocno konkurencyjnej branży i zamierzam znacznie podnieść pozycje na wiele fraz używając do tego witryn o wysokim PR. Linkowanie tysiącami linków ze słabych katalogów, precli i for nie daje dużo w przypadku konkurencji utwierdzonej na zapleczach firm SEO.
Projekt rusza dzisiaj. Pierwsze wyniki za dwa tygodnie. Dam znać jak poszło.
ten link na stronie telegazety bardzo często pojawia się na allegro - sam zastanawiałem się na jego zakupem, ale ostatecznie się nie zdecydowałem.
zasadniczo przy kupowanych linkach (szczególnie z allegro) dzieje się tak często, że w momencie zakupu strona ma wyższy PR niż jakiś czas później
a jeszcze swoją drogą to nie wydaje Wam się, że sposób obliczania PR został zmieniony (właściwie nie sposób, ale bardziej informowanie o wskaźniku) - kiedyś zmiany były cykliczne, w miarę regularne - a w tej chwili dłuży update miał miejsce przeszło pół roku temu
Ja już się gubię czy jest coś warty PR. Na pewno mając stronę z wysokim Pr można zarobić.
Ciekawy test, ale najlepiej samemu się przekonać.
PR jest ważny jak handlujemy linkami, jeżeli chodzi o pozycję w google to często wyżej są strony z PR mniejszym. To moje zdanie.
Wiadomo już od dawna, że PR nie ma wpływu na pozycje w wyszukiwarce, ale linkując ze strony o wysokim PR jesteśmy w stanie osiągnąć wysokie pozycje.To takie chyba podstawowe wiadomości SEO ;)
Bo im wyższy pr tym strona może mieć więcej linków i można sobie na wiele pozwolić. Strona na pewno spadnie w wynikach. Pozdrawiam.
Ciekawy test - juz dosyc dawno. Pytanie: Jakie bylo zakończenie , kiedy strona spadła w rankingach?
Teraz to PR już się praktycznie w serpach nie liczy...